Cum poţi fi păcălit
Mecanicii exploatează ignoranţa şi lipsa de cunoştinţe a clienţilor. Adesea, schimbă piese înainte ca acest lucru să fie necesar, bazându-se pe teama clientului.
Cum evităm din start problemele?
Comanda de intrare în reparaţie se încheie întotdeauna în scris. Stabiliţi o limită a costurilor, iar dacă sunt necesare reparaţii suplimentare, insistă să ţi se solicite acceptul.
Neînţelegeri la nota de plată?
Dacă o înţelegere amiabilă iese din discuţie, există soluţia reclamaţiei la ANPC. Atenţie! Aceasta funcţionează doar în cazul clienţilor particulari. Persoanele juridice trebuie să-şi obţină dreptatea în instanţă.
Presiunea în pneuri
Problemă: Unele ateliere îi sfătuiesc pe clienţi să umfle anvelopele cu azot. Acesta, se spune, reduce uzura şi consumul de combustibil. Presiunea cu azot costă aproximativ 5 lei pentru fiecare roată.
Sfat: Umflarea pneurilor cu azot nu este necesară. Aerul conţine deja azot în proporţie de 78%, iar o creştere a concentraţiei nu aduce nici un beneficiu.
Schimbul de ulei
Problemă: În fiecare an, trebuie schimbat uleiul din motor. Cu această ocazie, chiar şi în motoarele simple se foloseşte adesea ulei sintetic, de calitate superioară. Sticlele desigilate sunt facturate în întregime, chiar dacă nu este folosit tot uleiul.
Sfat: Aduceţi propriul ulei la revizie. În manualul maşinii este trecut tipul recomandat de ulei. Acesta se găseşte mult mai ieftin la magazinele de piese auto.
Consumabile
Problemă: Componentele consumabile, cum sunt discurile sau plăcuţele de frână, sunt adesea schimbate înainte de termen. Aici, serviceurile se folosesc de lipsa de cunoştinţe a clienţilor.
Sfat: Asiguraţi-vă că vă sunt arătate presupusele componente uzate. Dacă este necesar, solicitaţi o părere şi la alt service.
Lichidul de parbriz
Problemă: Completarea fluidelor, cum este apa pentru spălat parbrizul, este o sursă de venituri pentru service. Produsele scumpe vor fi trecute de fiecare dată pe nota de plată, chiar dacă nu au fost folosite.
Sfat: Înainte de fiecare revizie, completaţi lichidul pentru spălarea parbrizului. În special iarna, e bine să aveţi în permanenţă o rezervă de lichid de parbriz
ne informeaza revista Auto Bild
www.obdtester.ro ne informeaza ca pentru a sti exact problema masini puteti sa va achizitionati un
tester auto pentru a va face singuri diagnoza auto ,astfel service-urile nu va mai pot pacali.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu